Leden 2010

Vodácké běžky. 23.1.2010

25. ledna 2010 v 15:29 | Matyáš Zieris
Zdravím,
tak jsme se po dlouhodobém plánování vydali na běžkařskou tůru, tradiční cestou z Pomezních bud do Trutnova. Počasí nám přálo, přesto že rtuť teploměru klesala hodně hodně pod hranici 0 stupňů Celsia, tak nahoře bylo krásné jasné počasí bez jediného mráčku, kousek nahoře po magistrále foukal ledový vítr, takže zpočátku byla pěkná zima, ale po přijetí na sjezdovku ''U kostelíku'' bylo opravdové teplo, ale nevím zda-li to nebylo kolmým stoupáním do vrchu. První zastávka byla na chatě Lysečinská, kde jsme se občerstvili a doplnili síly na další 3/4 našeho zájezdu. Po zastávce nastala jako vždy trošku krize, jelikož příval tepla a sytosti působí uspávacím dojmem, ale tento dojem jsme všichni statečně překonali a dojeli jsme na hraniční cestu. Kde nastali první potíže, jelikož terén byl velice hrbolatý a nestabilní, tak měl Jířa s Ivuškou co dělat, aby přívěs s Jůlinkou dokázali svést dolů, ale nakonec jsme se všichni sešli na louce, která byla prosluněná a sníh se krásně leskl, padlo nejedno slovo o této azurové obloze a přemrzlém lesknoucím se sněhu. Poté jsme se vydali v čele s předsedou oddílu na poslední výstup před naší poslední zastávkou. Na Rýchorku jsme dojeli celkem znavení. Následovalo další občerstvení a poté hurá do pralesa. Pralesem vedla pouze stopa, která nesvědčila nám bruslařům. Po pralese nás čekal sjezd, který všichni přežili ve zdraví a poté jsme se ocitli již na vojenské pevnosti Stachelberk, ale začala na nás dorážet zima téměř všichni pocítili mrznutí prstů. Lom jsme přejeli v pohodě a poté nás už čekalo rozcestí kde se rozdělili ti co měli cestu do Trutnova nebo ti co měli cestu do Horního starého města.
Takže nakonec se nám povedlo uskutečnit skvělý výlet, který snad nebyl poslední.

Výletu se zúčastnili: Mates, Radka, Petr, Jířa, Ivuška, Alča, Klárka, Kuba, Cirda a jeho Žofka, Julča Kuba a Miloš.

PS: V galerii - akce oddílu, jsou již fotky z výletu.

Tak ahoj, Mates :-).

Zimní soustředění - Jizerské hory

19. ledna 2010 v 18:53 | Matyáš Zieris
Ahoj, takže píšu drobný report ze zimního soustřeďka.

Takže počasí jsme měli celkem přijatelné naštěstí nám nakonec napadl sníh, který jsme využili opravdu velice důkladně. Takže naše cesta putovala do Pensionu Artur, který se nachází poblíž běžkařského střediska Bedřichov, který je vyhlášený Jizerskou 50.
Každý den, nás čekal ranní a odpolední trénink, který vedl po bedřichovském areálu.
Celé soustředění jsme přežili ve zdraví až na mě, jelikož mě postihli v úterý problémy se zvukovodem. Asi nejvíc z celého soustředění mi utkvěl v paměti výlet na nejvyšší horu Jizerek Smrk. Dlouho jsme to s Ácou plánovali, až jsme se vydali na horu Jizerka, ale na rozcestí mezi Smrkem a Jizerkou se náš polárnický tým v čele s Ájou rozhodl pro pokoření nejvyššího bodu. Nejdříve nám spíše přišlo, že se nahoru sjíždí, ale poté jsme zahlédli mohutný vrchol Smrku, a řikáme jejda, na dalším rozcestí nás psychicky povzbudila cedule z názvem Nebeský žebřík. Asi po 100 metrech následovala stoupací kamenitá stezka, kterou se nakonec po chvilce rozvahy vydali polárnická skupina Áca, Kuba, Terka. Ale já s Jonym jsme si řekli když na běžkách tak prostě na běžkách. Tak jsme se rozhodli zvolit vrstevnicovou stezku, nejdříve naše cesta vedla mírně z kopce, a tak jsme panikařili z důvodu, že jedeme někam pryč, ale asi po 1 km jsme přijeli na rozcestí a vidíme cestu strmou na kterou přesně ukazuje náš ukazatel Smrk 1,5 km. Tak jsme se vydali ''stromečkem'' do kopce, tato cesta mi připadala jako celodenní výstup na Mt.Everest, a ještě počasí bylo krásné zvolili jsme zrovna pátek kdy bylo obrovské sněžení a vichřice. Ale i přesto naše Trutnovsko-Olomoucká družina dokázal dotknout vrcholového bodu. Nahoru jsme přijeli všichni jsme pronesli :,, Hurá'' ještě jsme udělali vrcholové foto. A poté hurá domů. Zvládli jsme to. Večer jsme to při příležitosti Ácových narozenin oslavili. A tak si myslím, že toto soustředění si budeme pamatovat.

Ahoj, Mates.:-)

Novinky

19. ledna 2010 v 18:13 | Matyáš Zieris
Zdravím, předně zpožděně přeji všem hodně štěstí a zdraví do nového roku, vodákům ať jim to stále jezdí a ať zase letos přežijí bez úrazu.
Takže, zimní přípravu jsme započali opravdu s velkým odhodláním, myslím, že účast na pondělních fotbalech stále roste a docházka se stává oblíbenou součástí pondělního večera. Také bych chtěl poznamenat, že jsme začali téměř pravidelně hrát hokej na zamrzlých plochách, bez kontaktu a bez zvedaček, zatím se podařilo všem, obejít se bez nějaké zvláště velké úhony.
V bazénu se schází taky povětšinou dost lidí, kteří si zejména přišli osvěžit v paměti eskymácký obrat ale i někteří co si přišli jen zaplavat.
Ve čtvrtek všichni pilně docházejí na kondičně-herní tréninky v tělocvičně.
A už se začíná připravovat i výlet po hřebenech Krkonoškých velikánů.
Jo a ještě abych nezapomněl dodal jsem do rubriky Galerie - Akce oddílu, pár fotek z akcí, tak časem dodám ještě další .